Despre SIKO

GÂNDIREA LA AL DOILEA LA RÂND sau LA POVESTEA ÎNFIȘĂRII LUI SIKO așa cum au văzut cei care au avut ocazia să urmărească împlinirea „visului ceh”

Chiar și în latitudinile noastre, o companie de succes se poate construi fără corupție, subvenții, furt, delapidare sau trecutul comunist și relații puternice de atunci. Credeți sau nu, funcționează. Și chiar și acest miracol aparent i se poate întâmpla unei femei. O mamă obișnuită a trei copii din mica Čimelice din Boemia de Sud, care a decis să înceapă o afacere după revoluție. Nu a fost ușor, uneori a durut, dar astăzi Jaroslava Valová poate spune că lupta a meritat. Ea a construit SIKO pe terenul verde, cel mai mare vânzător de echipamente de baie din Cehia, care încă se extinde cu succes.

Povestea pare plictisitoare. Este vorba doar despre curaj, energie, invincibilitate și puterea unei familii cehe. Dar recunoașteți că nu este suficient. Când Jaroslava Valová a decis să înceapă o afacere în 1991, avea 44 de ani și mulți vecini din Čimelice le băteau în frunte. Nu părea prea real că ea își putea face un nume în jungla de la mijlocul lunii noiembrie. Cu atât mai mult cu cât, la recomandarea prietenei sale, s-a îmbarcat pe un domeniu care îi era cu totul străin. Și în curând a devenit clar cât de promițător era.

Primul magazin din Čimelice

Cum au mers locuitorii din Praga la Čimelice pentru băi

Cu primele litere , K eramika și O bklady , domnul și doamna Val au compus numele companiei lor. Și chiar dacă SIKO nu a vândut până la urmă izolații pentru clădiri, numele a prins. La fel ca întreaga companie. Dar bineînțeles că nu a fost gratuit.

Finanțe în primul rând. Toate economiile familiei au scăzut la începutul afacerii, inclusiv carnetele pentru copii, pe care aveau economii de la locurile de muncă de vară și contribuții de la bunici și bunici. Tocmai s-au hotărât să facă afaceri pe capul lor. Fiecare coroană a ajuns apoi cu un intermediar, de la care au obținut primele stocuri de plăci la prețuri excesive. În acel moment însă, cuplul a înțeles că trebuie să ajungă direct la producători. 'capital inițial'Altfel, afacerea lor nu va merge mai departe. Doar acolo aleg ce vor oamenii și, de asemenea, economisesc semnificativ. Dar cei care nu erau legați de fostele relații comuniste la acea vreme nu puteau decât să viseze.

Cu toate acestea, Vals au încercat-o. Au mers direct la magazinele companiei producătorilor și au condus ei înșiși mărfurile la Čimelice. Jaroslava s-a ocupat atunci și de vânzări și contabilitate, iar dacă ar avea mai mult de 24 de ore pe zi, cu siguranță și-ar dori să le folosească. Dar rezultatul a venit logic. Clienții nu au păstrat experiența micului magazin SIKO, de 40 m 2 , unde au fost îngrijiți cu grijă. De-a lungul timpului, a fost, prin urmare, destul de obișnuit ca oamenii care au călătorit de la Praga în Boemia de Sud în weekend să vină aici, iar mai târziu să vină aici intenționat. Iar marii producatori de articole de baie nu te puteau lasa rece. Prin urmare, SIKO a devenit unul dintre clienții obișnuiți ai producătorilor.

Pe măsură ce Vals au călătorit cu trabant până la Lacul Balaton Fondatorul SIKO (mijloc)

Oricum trebuie să fi moștenit ceva”, i-au spus cu siguranță, cei mai mulți dintre voi, care erați interesați de povestea ei, Jaroslavei Valová. Și au dreptate. Ea a moștenit. După tatăl său, el are o muncă incredibilă și o rădăcină grea. A reușit să fie o maseuză entuziastă în anii 1930, grădinarul șef al prințului Schwarzenberg la conacul din Čimelice, iar ca profesor autodidact a învățat și să cânte la mai multe instrumente muzicale în limba germană. A ales-o la Sokol și a regizat amatorii de teatru local. Apoi le-a insuflat celor trei fiice ale sale filozofia „Fă tot posibilul”. Dar evident că nu a fost atât de complicat, pentru că doamnele aveau activitate în sânge.

Fiica Ludmila Polesná (1934) a câștigat șase titluri incredibile de campioană în apă albă în anii 1960. Păcat că nu era o disciplină olimpică la acea vreme. Un total de peste șaizeci de medalii de la campionatele mondiale și naționale au fost publicate într-o carte numită „Medalii pătrate”. Fiica lui Jan (1933) a primit și un premiu, este cetățean de onoare al orașului Dobříš. În plus, schiează, se antrenează în Sokol și organizează tururi cu agenția sa de turism.

De la stânga: Tomáš, Víťa, Jana cu un trabant iubitPovestea celei mai tinere Jaroslava (1947) poate nici măcar să nu surprindă pe nimeni. Desigur, i-a plăcut și sportul, dar a decis să-și culeagă laurii în altă parte. A început cu o diplomă roșie de la facultate, pe care amândoi au luat-o din studiile cu soțul lor Vítězslav Vala. Apoi, o vreme, au trăit în spiritul vremurilor, așa că nu s-au abătut, au născut trei copii, au muncit, au trăit cu modestie și au mers cu traban până la Lacul Balaton sub un cort. Dar după câțiva ani, antreprenoriatul pur și simplu nu i-a lăsat să doarmă. Doi economiști agricoli au început să facă bani prin accelerarea narciselor, vânzând grădini de stânci, crescând oi sau vânzând fructe, în timp ce se așteptau la căderea comunismului.

Cum poate începe o companie de succes din camera de zi

În câțiva ani, copiii s-au obișnuit cu faptul că mama lor mai avea de făcut ceva, așa că, după lovitură de stat, s-a îndreptat spre afaceri și a transformat sufrageria lor comună într-un refugiu pentru o companie promițătoare în decurs de un an, au acceptat fără prea multă emoție. În această sală s-a tratat cu clienții și furnizorii, aici s-au adunat chestiuni de contabilitate, iar muncitorii din depozit au luat masa aici. Patru generații ale familiei s-au întâlnit aici și au lucrat în sufragerie până târziu în noapte.Primul pliant scris de mână pentru deschiderea magazinului Kralice.

Soțul Vítězslav nu a avut de ales decât să-și părăsească locul de muncă civil în curând, să părăsească îngrijirea în Čimelice și să participe pe deplin la afacere. A condus un camion de marfă, a lucrat într-un depozit și în administrație. De asemenea, fiul său Tomáš nu a fugit de la muncă și deja în timpul studiilor la liceu, iar mai târziu la universitate, a primit o școală decentă a vieții. A vândut, a facturat, a negociat cu clienții și, ca toată lumea, a lucrat într-un depozit. Fiica Janei, elevă în școala primară la acea vreme, ajuta din nou la magazin și gestiona deja o parte din contabilitate. Și pentru a ține familia ocupată cu toate, rudele din Kralice u Brna s-au alăturat companiei după un an de afaceri, unde a fost înființat al doilea magazin SIKO în 1992.

Cu toate acestea, SIKO a primit un impuls important odată cu întoarcerea fiului cel mare Vít după doi ani din America. În străinătate, a visat să înceapă un mare lanț de francize. Și așa cum i-a spus mamei sale în sufragerie la prima cafea după sosire, așa a făcut. A început o extindere a filialei, în care a adăugat alți membri ai familiei și prietenii săi. Cu viitorul socru al fratelui său Tomáš, a deschis un magazin în Tábor, el și un prieten de la liceu și-au construit o sucursală în Vodňany, așa că a continuat și mai departe... SIKO a experimentat primul boom adevărat.

Și în timp ce Víťa a cucerit teritoriul, grija sa mama a creat principiile de afișare a mărfurilor în așa fel încât să faciliteze cât mai mult deschiderea altor ramuri. Familia a fost ocupată cu primii săi angajați în aceste zile și luni. Două magazine erau de domeniul trecutului, SIKO avea unsprezece în doi ani. Și, pe lângă propriile lor magazine, au fost deschise magazine partenere, ceea ce a permis familiei să folosească nu numai experiența lor, ci și experiența partenerilor de afaceri, apoi a clienților angro de produse Sika, pentru a îmbunătăți conceptul de vânzare.

Cum au salvat copiii mama și afacerile

Când părea că nimic nu poate opri creșterea companiei, fără îndoială au venit cele mai rele zile din istoria ei. Și nu este o rușine să scriu că întregul an 1995 a fost un adevărat purgatoriu. Extinderea a continuat cu costul unei mari datorii prin construirea unei baze angro în Čimelice cu o suprafață totală de 3.000 m 2. Povara întregii familii a fost enormă, iar succesul a avut primul bilanț sub forma unui divorț de soțul ei Vítězslav. Jaroslava a trebuit să facă față unei situații familiale dificile și temerilor de a opri o afacere ocupată cu copii adolescenți și de a rambursa un împrumut riscant de 22 de milioane. Nicio femeie nu se va pregăti vreodată pentru astfel de momente din timp, deși a avut deja o luptă acerbă în afaceri. Dar Jaroslav nu prea avea de ales. Afacerea era în funcțiune și nimeni nu va rambursa împrumutul. Din fericire, dragostea pe care le oferise copiilor ei de-a lungul anilor îi revenise în aceste vremuri grele. Descendenții ei adolescenți și restul familiei au reținut-o, chiar și cu prețul sacrificiilor personale. Fiul său Tomáš și-a întrerupt studiile de inginerie, la care nu s-a mai întors niciodată, ci s-a întors

a început să se dedice pe deplin companiei. El era asupra căruia povara substanțială a afacerilor îi revenea la acea vreme. Fiica Janei și sora Janei au fost sprijinul ei uman ca femei bune, iar fiii și-au dat seama curând că cel mai bine ar ajuta mama lor ținând compania în viață.

Extindere la BrnoA durat ceva timp, nu a fost ușor, dar Jaroslava a reușit să-și adune forțele din nou și s-a aruncat în dezvoltarea ulterioară a companiei. Numărul de angajați a crescut, numărul magazinelor a crescut, iar împrumutul a fost rambursat. Așa că s-a luat decizia extinderii în primul oraș regional și să nu se oprească nici aici. Cu sprijinul și entuziasmul fiului ei Vít, Jaroslava a luat un împrumut și mai mare și a cumpărat complexul Brno după fostul Technomax.

Cos de cumpărături
Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Prin navigarea pe acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.